събота, 21 април 2012 г.

Мултимедийна или текстова реклама?

     Мултимедийната онлайн реклама е по-атрактивна и определено привлича повече вниманието на посетителя, но това не означава, че е по-добрият вариант за всеки бизнес. Мултимедийната реклама под формата на изображение или анимация е подходяща за такива продукти или марки, които целят да създадат у потребителя чувство на привързаност към продукта.

 Пример: Мария ежедневно вижда рекламата на определена марка дамски превръзки, докато посещава любимия си женски сайт, но никога не е кликала на рекламата. Когато Мария отиде в супермаркета и застане пред щанда с десетки марки дамски превръзки, в главата и ще "изплува" марката, която е оставила отпечатък в съзнанието и (като рекламата, която вижда всеки ден в любимия си сайт).

     Предимството на този вид реклама е, че могат да се създадат изключително креативни банери, които да се харесат на потребителите. Като недостатък, може да се посочи факта, че много потребители биха кликнали на банера, само защото им е харесал и е подбудил любопитството им, но не и защото са се заинтересовани от продукта, който рекламирате, което води до загуби, ако плащате на клик (CPC).

     Текстовите рекламни карета, водят повече потребители, които се интересуват от Вашата дейност. Например ако имате линк (текстова връзка, която води до Вашия сайт) с текст "Авточасти за Опел", той би привлякъл вниманието на хора, интересуващи се от автомобили или притежаващи автомобил от марката Опел.
      Линковете в статия са един доста ефективен метод за реклама, защото се поставят в статии свързани с тематиката на Вашия сайт. Ще използваме примера с авточастите за Опел. Ако линка е поставен в контекста на статията за нов модел на Опел, например в изречението "Опел са здрави автомобили, с евтини авточасти", това би довело потребители, интересуващи се конкретно от марката Опел.

Няма коментари:

Публикуване на коментар