четвъртък, 6 септември 2012 г.

Как да направим добра презентация?!

   Добрата презентация се изразява в това да успееш да грабнеш интереса на публиката, след което да представиш рекламирания продукт по възможно най-добрия начин. Мнението което хората си изграждат за вас когато започнете своята презентация зависи от много фактори като увереността на презентиращият, жестовете, речта, визуалните и звукови ефекти както и помощни материали (графики, изображения, видео и др.).

   Връзката с аудиторията
   Излизайки пред група от хора и започвайки презентацията, вие създавате връзка между вас и аудиторията. От вас зависи каква ще бъде тя. Трябва да накарате наблюдаващите да се чувстват добре във вашата компания. Вие трябва да поддържате техният интерес. Накарайте ги да участват в презентацията като им зададете въпрос например. 
   След като публиката е заинтригувана за това, за което говорите, тя започва да копира Вашите действия и емоции. Не пестете положителните си емоции. Именно те са тези които грабват вашата публика.

   Увереност
   Излизайки пред много хора е нормално повечето хора да чувстват страх от провал. Това само  би могло да повлияе отрицателно на цялата презентация. Елиминирайте всякакво чувство на страх свързан с представянето ви. Речта ви трябва да върви гладко, с подходяща интонация и без необосновани прекъсвания. Ако това е първата Ви презентация мислете за нея, точно като за такава. Давайте най-доброто от себе си, но в същото време имайте в предвид, че това е вашата първа стъпка в областта и съществуването на грешки е неизбежно. Ако вече сте превили нещо подобно, знайте че вече имате опит и дори да допуснете грешка лесно можете да отклоните вниманието на аудиторията към нещо друго. Никога не спирайте, когато допуснете грешка - поправяте я и продължавате.

   Жестове
   Жестовете са основен похват, който помага на всички хора, налагащо им се да говорят пред публиката. Те не са хаотични, а добре обмислени, имащи определена цел - да насочат вниманието на потребителя към определена точка (посочване на графика или предмет) или да помогнат на разказващия да опише по добре картината, която аудиторията си представя докато слуша това за което се говори. Прекаленото или никакво използване на жестове не биха довели до положителен резултат. Просто жестикулирайте тогава, когато се налага и не позволявайте на подсъзнанието Ви да го контролира без да се усетите.

   Речта
   Вербалният контакт, който осъществявате с публиката е основата на всяка презентация. Трябва много добре да подберете думите си, така че те да разбираеми и увлекателни за аудиторията. Вземете в предвид какви хора ще ви слушат. Ако правите презентация за масовата публика използвайте по-прости думи, разбираеми за всеки. Ако аудиторията ви се състои от експерти в областта е добре да използвате повече термини и да опишете възможно най-подробно продукта, който рекламирате (без да ставате отегчителни). Добре е по-дългата презентация да бъде разделена на няколко части (доказано е, че човек усвоява най-добре информацията на интервали от по около 20 мин.).

   Допълнителни ефекти и материали
   Използването на звукови и визуални ефекти е добър трик за контрол на емоциите на публиката (кадри от брутални военни нападения биха са подходящи за презентация против войната). Не се колебайте да използвате всякакви материали като статистики, графики, изображения, видео и др.


Няма коментари:

Публикуване на коментар